صورت و چهره ما بخش اصلی از هویت ما هستند؛ عنصری از وجود ما که بدون وجود آن شاید نتوانیم تعریف درستی از خودمان ارائه دهیم. به حال تصور کنید صورتی نداشته باشید و سال‌های سال به آینه نگاه کنید و با حجمی بدون چشم، دهان و بینی مواجه شوید؟ بدون اغراق، روبه‌رو شدن هر روزه با این تصویر یکی از دردناک‌ترین لحظات زندگی است. اما لحظه‌ای که حتی تصورش هم برای ما غیرممکن است، به زندگی 21 ساله یک دختر هندی بدل شده است.

به گزارش ایسنا، «شفقنا» در ادامه نوشت: خدیجه خاتون دختری جوان است که حتی از چشم و دهان داشتن خود خبر ندارد؛ دختری که سال‌هاست وقتی به آینه نگاه می‌کند چیزی جز حجم بی‌شکلی از گوشت را نمی‌بیند. این مشکل از بیماری یا بهتر بگوییم اختلال ژنتیکی مادرزادی به نام نوروفیبروماتوز نشأت می‌گیرد؛ اختلالی که موجب تورم و توده‌ای‌شکل شدن و برهم ریختگی اعضای بدن می‌شود.

طبیعی است زندگی در چنین شرایطی برای هر کسی، اگر نگوییم غیرممکن، طاقت‌فرسا می‌شود، اما خدیجه راهی متفاوت در پیش گرفته و تلاش کرده است روزگاری شاد و با روحیه را سپری کند. او با پذیرفتن شرایطش به این درک رسیده است که در حال حاضر چاره‌ای جز صبر کردن ندارد.

خدیجه‌ به دلیل شرایط ویژه‌اش هیچ‌گاه به مدرسه نرفته و هر آنچه می‌داند را مدیون دو برادر بزرگ‌تر خود است. اگرچه، این دختر 21 ساله هندی دردها و سختی‌های غیر قابل وصفی را تجربه کرده است، ولی همچنان به آینده امید دارد و نگاهش به روزی است که بالاخره صاحب صورت و چهره شود.